luni, 4 iulie 2011

Cum iubesc oamenii? partea 2

2. IUBIREA -DARUIRE


Iubirea- daruire este o iubire pura, necontaminata de asteptare si nevoi egocentrice.
Iubirea- raspuns incepe cu mine, iubirea- daruire incepe cu tine! In iubirea- raspuns sunt focalizat pe nevoile mele, in iubirea- daruire sunt focalizat pe nevoile tale!  Este o iubire matura in cel mai inalt grad, deoarece se ofera fara a pune conditi, fara a se negocia,  fara a cere ceva in schimb.

Iubirea- daruire contine mesajul " Ma bucur  sa-ti ofer asta. Nu astept nimic in schimb". Dominanta ei este emisiva ( ea pleaca din mine, direct, fara ca tu sa fi facut ceva).
Iubirea- daruire seamana cu actul de a avea grija de o floare. Ma bucur ca te ingrijesc pe tine, floare,  dar nu-ti cer sa infloresti pentru mine. Nici nu ma retrag din viata ta daca nu infloresti sau infloresti cat timp sunt eu plecat in vacanta si de tine are grija, temporar, altcineva. indiferent de ritmul cresterii tale, eu continui sa am grija de tine. Ma retrag atunci cand si tu te retragi. Daca ai vorbi si mi-ai cere sa plec, pentru ca doresti sa fii ingrijita de altcineva, de asemenea m-as retrage, intrucat nu vreau sa am grija de tine impotriva vointei tale.
Iubirea- daruire are ca efect  evolutia persoanei pe care o iubesti. Cand te iubesc, tu evoluezi, hranit cu iubirea mea tu cresti, te dezvolti pe diferite niveluri ale fiintei tale.
Te gandesti sa actionezi pentru binele ei superior. te bucuri sa o vezi devenind mai sanatoasa,  mai increzatoare, mai frumoasa, mai inteleapta. Ii oferi ceea ce o poate face in mod real fericita!
Iubirea- raspuns  este un fel de iubire- deficit, o iubire activata de lipsa, de nevoie, de frustrare. Stii cum este sa fii iubit si sa iubesti la schimb. Invata sa iubesti fra sa astepti nimic in schimb. Atunci cand iubesti gratuit, fara a primi ceva in schimb, iti oferi si tie sansa de a trai o experienta cu totul noua si anume daruirea fara conditii.
Iubirea- daruire este un fel de a spune: " Vreau sa fii fericit" imi doresc asta pentru tine si te ajut daca si tu iti doresti asta. Daca ai alte dorinte care nu au in vedere iubirea- daruire, nu le sprijin, insa le respect.
Nu ma opun daca pleci,  nu te controlez, nu te manipulez. Te primesc cu bucurie daca te intorci.
In cazul iubirii- raspuns , oamenii care-ti spun " te iubesc ", ajung sa-ti spuna "nu-mi mai pasa de tine" sau " te urasc", atunci cand nu mai primes ceea ce primeau.  De la " esti cel mai important pentru mine " se ajunge la " nu mai contezi" sau " altcineva este mai important pentru mine". Ce sta la baza acestei tranzitii? FRUSTAREA! Eu astept ceva de la tine, iar tu nu-mi dai. Aceasta este iubirea- raspuns, amestecul subtil de afectiune si  asteptari!
Iubirea- daruire este la polul opus, este o iubire fara asteptari, euforica, pur, minunata.  Este ca si cum ai fi Soarele, care te iubeste chiar daca tu nu-l placi, ca si cum ai fi Pamantul , care te sustine desi ti se pare ca e rigid sau ca si cum ai fi un pom fructifer , care iti da fructe chiar daca tu il gasesti batran  sau insuficient de frumos!
Pentru a iubi in acest fel  trebuie sa descoperi, inlauntrul tau, sursa inepuizabila de energie iubitoare.  Dupa ce ai localiza-o , nu-ti ramane decat sa te bransezi la ea!
Fara acest tip de iubire este ca si cum ai fi orb. Poti sa stai sau sa treci in fiecare zi, ani la rand pe langa o comoara. Pentru ca esti orb, nu o vei vedea!!!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu